NO PASARAN

11880875_10206970009997836_443097297_nKanio sam ionako da se osvrnem na promenu kroz koju sam nedavno prošao, osećao sam da dugujem objašnjenje, jer naravno da ljudima ne može biti očigledno onako kako je to meni, čim ugrabim malo vremena, a onda sam jutros na jedan od svojih postova dobio sledeći komentar:

Lambros, svaka čast na tvom pisanju, čitam i ako ne šaljem fotose sa tvojim knjigama, ne tražim potpise, poklone… Veliki broj tekstova me je oduševio i zato verno pratim šta govoriš! Međutim, u poslednje vreme sam zbunjen! Naročito nakon tvoje posete Izraelu primećuje se ogromna ljutnja, bes, emocije koje ne razumem i to insistiranje na bezkompromisnom slaganju sa svime što pišeš i ukoliko se neko drzne da kaže išta protiv reaguješ, kroz napisano kao ranjena zver. Molim te, ukoliko imaš vremena između rada i potpisivanja knjiga svojim obožavaocima da meni običnom smrtniku pokušaš da pojasniš čemu i odakle te jake i negativne emocije?! Hvala unapred i izvini ukoliko sam nečim u komentaru povredio nesvesno.

I to me je prelomilo da za danas zabatalim planove i obaveze i osvrnem se potanko na ovo opažanje. Koje je tačno! Promena se dogodila, i dogodila se u Izraelu.

Mislim da sam, kako to obično u životu i biva, za promenu bio spreman, da je ona sazrevala u meni već dugo, a da je poseta Izraelu tu samo bila spoljni okidač. Izrael, zemlja koju sam iz svojih političkih i ideoloških ubeđenja podržavao kao da mi je rođena, agitovao, raspravljao, svađao i ubeđivao, više nego što sam to ikad činio za Srbiju, jeste na mene ostavio dubok i preobražavajuć utisak. Ako treba da izdvojim jedno putovanje iz dosadašnjeg života koje je toliko duboko na mene ostavilo utisak, onda je to bez sumnje Izrael. A pri tom to nisu bili ni priroda ni znamenitosti, ništa od toga, već sama energija i snaga te malene pustošne zemlje koju iracionalno mrzi bezmalo cela planeta – bila je to praktična lekcija iz suštine kabale, o principu akcije i reakcije, i da nije bilo te posete, možda nikad ne bih uspeo da je usvojim i praktično. Primer je uvek sto puta vredniji od teorije, a Izrael je primer. Ali, tome bih zaista morao da posvetim poseban članak i obavezujem se i da hoću.

Učestvujući na seminaru o holokaustu, na prestižnom Yad Vashemu, bio sam u prilici da se mimo predavanja družim sa svetom, ostalim učesnicima, sličnih interesovanja iz različitih delova sveta, anglofonih uglavnom. I kako na takvim skupovima biva, koliko i sama predavanja, podjednako zanimljiva i informativna su i nezvanična druženja s ostalim učesnicima. Dva su mi bila posebno korisna, mada bi otrežnjujuća bila tačnija reč.

Jedan Kanađanin iz Kvebeka, koji je tokom jedne pauze, znajući da sam Srbin, prišao da me pita – „Ti mora da se osećaš kao Nemci posle rata?“

Na trenutak sam, svega mi na svetu, pomislio da ga nisam dobro razumeo. „Izvini, nisam te razumeo?“

„Kažem, mora da se osećaš kao Nemci posle rata, s obzirom na rat koji ste izazvali, genocid i sve to?“

Uh, sunce ti! Odakle sad ovo?! Moram da kažem da Kanađanin u pitanju nije delovao (a posle ovolikog iskustva iza sebe, mislim da bezbedno mogu reći da umem da ih namirišem) od onih ideološki formatiranih. Delovao je zaista dobronamerno (pre nekoliko godina bio sam na seminaru u Brižu i Briselu, gde nisam upoznao ni jednog učesnika da nije bio komesar, nijedan nije imao mozak već čip s programom u glavi). Iz te dobronamernosti, a verovatno i suočen s mojom neksrivenom preneraženošću – „Pa, ako već hoćeš da praviš paralelu tog tipa, ne, ne osećam se kao Nemac, osećam se kao Jevrejin“ – Kanađanin je požurio da me uveri da „ ne zna dovoljno o tome šta se tačno kod nas tamo dešavalo, sem onoga što je imao prilike da sazna iz medija“.

Usledila je rasprava koja je krenula od pitanja o srpskog agresiji. Kakvoj, bre, agresiji? Kako neko ko brani sopstvenu kuću i nije došao u okviru nekakve invazije spolja može da bude agresor? Agresor sopstvene zemlje. I da vas sad ovom prilikom ne davim time posebno što ćete o tome ubuduće od mene mnogo slušati, o Srbima i srpskoj ulozi u ratovima devedesetih i njihovoj navodnoj krivici itd, Kanađanin je do kraja seminara svakog dana tokom pauza dolazio kod mene s novim pitanjima.

Prvi put u ovakvim situacijama nisam osećao nelagodu koju bih osećao svaki put kada bih o politici raspravljao, bilo sa strancima bilo sa domaćim likovima. Kakva nelagoda, otkud? Neke od vas će ovo sigurno da iznenadi, ali sam zaključio da sam preterano fino vaspitan. To, u kombinaciji s mojom večitom strepnjom da ne budem neuravnotežen u pristupu (iz straha od manjka relevantnih podataka, iz straha da se ne ogrešim o nečiju dobronamernost, iz straha da iz zone objektivnosti ne skliznem u nešto što bi se moglo oceniti kao propaganda da, na kraju krajeva, ne uvredim nekoga svojom istinom). E, pa, zajebite me. Slušaj Kanađanin, situacija ti je ovakva …. idi pa čeprkaj sam ako mi ne veruješ, evo daću ti neke reference.

Srba bi, prema procenama demografa, bilo 27 miliona, da nije bilo ratova u dvadesetom veku. Ratova od kojih su svi bili ili oslobodilački ili odbrambeni, ili nijedan, ako više volite, nije bio osvajački. Pa hajde da bude da su demografi lupili za 15 miliona, nek bude da su preterali za čitavih 15 miliona, bilo bi nas sada barem 12-ak. A ovamo dal se ja osećam kao Nemac! Ma marš bre.

Drugi otrežnjujući šamar došao je od jedne Austrijanke (na doktorskim studijama u Meksiku) koja je isto tako ispoljavala radoznalost za događaje u bivšoj Jugoslaviji, pa je dolazila da čuje moje mišljenje po raznim pitanjima, neizbežna Srebrenica included.

Pošto je znala da sam Srbin, dolazila je da me pita, evo ovako formulisano, „kakav je narativ srpske strane“ o ovome ili onome. Narativ? Treba da zapamtite ovu reč! U početku sam bio jako zbunjen. Šta joj je, bre, ovaj narativ? Razjasnila mi je sama. Pošto je hrvatsko-muslimanski „narativ“ od strane Zapada usvojen kao tačan ili „poželjan“ (njeno preciziranje!) faktički su ostali potpuno uskraćeni za srpski „narativ“, što mu dođe srpska verzija događaja. Istih događaja. A te verzije, do sada to već kapirate i sami, mogu biti ne samo različite u detaljima i tumačenjima, već u temeljnim postavkama. Evo recimo, žrtva genocida po jednom narativu, po drugom je počinilac genocida. Jel možete da zamislite različitije narative od ovog? Ja ne mogu.

Nema potrebe da ovde prenosim detalje te izuzetno zanimljive diskusije, dovoljno je da se zapitate zašta plaćate srpsku diplomatiju a ja obavljam sezonske poslove, između pisanja knjiga. I kako vam je Toma, s nepostojećom diplomom s nepostojećeg fakulteta s neke neutefterene vojvođanske njive, predsednik.

Ključno pitanje u ovom članku je – ŠTA JE SRPSKI NARATIV? I, pre svega, imaju li Srbi uopšte ikakav narativ, ili su samo krpenjača koju šutiraju onako kako se velikim igračima tog jutra nadigne? Jer, ako ćemo iskreno, meni Srbija deluje kao maltretirana žena, godinama premlaćivana i zlostavljana a koja sve to vreme živi u ubeđenju da je zaslužila da je biju. Štaviše, premlaćivanje uzima za dokaz ljubavi. Jer Doris, jer Cedevita, jer Hvar. I onda jednog jutra zakuca sekiru svekrvi u glavu i prijavi se sama policiji.

I dok nemam dilemu šta je hrvatski, bošnjačko-muslimanski i zapadni narativ, strangely enough, predstavu nemam šta je srpski. Štaviše, izgleda da su i sami Srbi usvojili hrvatsko-muslimanski narativ kao tačan i kao svoj. Jer, ako dronjka objektivnosti radi probaš i da ga dovedeš u pitanje, nudeći pri tom argumente, ako taj intelektualni atavizam uopšte više u raspravama i kreiranju narativa igra bilo kakvu ulogu, jer izgleda je sve postalo pitanje toga čija si kurva, vašingtonska, briselska, rijadska, moskovska … odmah bivaš doslovno prokažen. Prokažen nije dovoljno jaka reč. Nateran u ćutnju i sramotu, optužen i izblaćen, verbalno kamenovan i linčovan. Ja sam, tako, redovno četnik, velikosrbin, nacoš, fašista, rasista, islamofob, cionista, plaćenik, srbočetnik, huškač i šta ti ja znam šta sve.

Napušite mi se kurca.

Evo mog narativa, izlistanog bez naročitog alfabetskog ili hronološkog ili bilo kakvog drugog reda:

Hrvatska je kleronacistički isprdak koji je nad Srbima izvršila jedan od najjezivijih genocida u istoriji ljudskog roda i za to nikad nije bila kažnjena. „Velika Srbija“ je ustaški mit i ustaški narativ. Postoji samo Srbija u svojim najprirodnijim mogućim granicama, koja obuhvata i Krajinu. Spaliti hrvatsku zastavu je isto ko spaliti i nacističku s kukastim krstom, i ne predstavlja nikakav prekršaj. I nisu me ustaše gurnule u ovaj narativ, s njima i ne raspravljam, već hrvatski „antifašisti“ a koji su u najboljem slučaju ili apologete ustaštva ili teški relativizatori. Srbi ne snose nikakvu odgovornost za ratove devedesetih u Jugoslaviji. Samo bi kompletna budala bez ikakvog refleksa za samoodržanjem i životom, posle tako svežeg iskustva prethodne nezavisne Hrvatske, sedela skrštenih ruku i prigrlila novu. A vidimo i da nema neke suštinske razlike. A i čuli smo vam narativ, tajno usnimljen – „javno ih pozivajte da ostanu i obećajte im zaštitu a tajno ih zastrašujte“. Bošnjaci nisu narod, nit je bošnjački jezik, a kad smo već kod toga, nije ni hrvatski. To što ga pišete latinicom ne čini ga drugim jezikom, i to ne kažem ja, kažu lingvisti. A i možemo precizno da pratimo unazad do trenutka kada ste ga, jednostavno da jednostavnije ne može biti, ukrali. Jezik je nematerijalno kulturno dobro a krađa je krađa i ako vas nije sramota što ste lopovi, što bi mene (ili Srbe en general) bilo sramota da vas zovemo lopovima? Republika Srpska ima puno pravo da se otcepi i prisajedini Srbiji i to je narativ koji treba besomučno ponavljati sve dok jednog dana, jer ničija nije gorela do zore. Bošnjaci su, a ne Srbi, krivi za krvoproliće u Bosni. Čitajte islamsku deklaraciju Izetbegovića, koja je ideološki nastavak narativa velikog muftije El Huseinija koji je tokom Drugog svetskog rata formirao SS odrede od domaćih muslimana koji su glavni odgovorni za genocid nad bošnjačkim Jevrejima. Izetbegovićevi politički pajtosi su ološ iz Al Kaide koji je po Bosni odrubljenim srpskim glavama igrao fudbal. Muslimani su krivi za rat. Dalje bosanski muslimani su Srbi islamske vere i jedino u tom i samo tom kontekstu, pardon, narativu, možemo raspravljati o srpskoj krivici za rat. Al pre toga morate priznati ovu jednostavnu i iz svemira vidljivu činjenicu. Vukovići, Karadžići, Filipovići itd, a Bošnjaci? Pa odstranite mi levu hemisferu mozga, pa možda usvojim taj narativ i nastavimo da diskutujemo. Srebrenica jeste ratni zločin i moj narativ je da ga treba rasvetliti do poslednjeg detalja, uključujući i ulogu bošnjačkog rukovodstva u njegovom kreiranju kao i zločine koje su Bošnjaci godinama oko Srebrenice činili prema Srbima. Ali nije genocid. Srebrenica je briselsko-vašingtonski narativ pranja nacističke prošlosti Nemačke, Hrvatske i ostalih zapadnih fašista na račun politički nemoćnih Srba. I relativizacije samog pojma genocida, jer ako je Srebrenica genocid, šta je onda ono što su uradili Nemci, Hrvati, Belgijanci i Britanci u ne tako dalekoj prošlosti? Moj narativ je da kad Hrvatima i Bošnjacima oduzmeš ono što su pokrali od Srba, počevši od jezika, jedino što definiše njihovo nacionalno biće je fanatična opsednutost i mržnja prema Srbima. Mržnja prema Srbima je srž njihovog nacionalnog bića.

Meša Selimović je srpski pisac. To nije moj narativ. Njegov je. A Srbi su i Njegoš i Gundulić. I Ruđer Bošković je Srbin, a to je i Skender beg. I ako imate problem s ovim narativom, najobičnije ste lopuže. Ili ako vam je „svejedno“ jer „umetnost je umetnost bez obzira na naciju i veru“ onda nek budu Srbi, jer to i jesu, i lepo produžite dalje a mene ostavite da „huškam“, jer otherwise, vi me ućutkujete i cenzurišete a to je već briselski narativ koji mi ekstremno ide na kurac i za koji imam ZERO strpljenja. Kosmet je kombinovanim džihadsko-komunističkim terorom nad Srbima oteta teritorija i sada se nalazi pod združenom okupacijom Vašingtona i Brisela i predstavlja talibansko-mafijašku crnu rupu Evrope i leglo kriminala. Zbog čega zdušno podržavam muslimane u Evropi, jer mislim da Evropa mora da izjede govna koja servira drugima. Jel sam pomenuo da je Skender beg Srbin? Albanska manjina je pak zaista ugrožena u BJRM (raspravite se s Grcima oko imena, ne zanima me, oni nisu priznali Kosovo) i Crnoj Gori i iskreno sam zabrinut za stanje njihovih prava tamo i mislim da je jedino rešenje albanskog pitanja u BJRM i Crnoj Gori kreiranje posebnih autonomnih albanskih entiteta u ovim državama. Takav mi je narativ s ovima koji su priznali Kosmet. I zabole me kurac što ste morali. Mora samo da se umre. Pomirenje i zaborav ne radi, i neće nikad da radi, i to ne samo zato što je za to potrebno da su obe strane dobronamerne i iskrene u namerama, a sem ako niste i slepi i gluvi, očigledno je da nisu, već što je namera tog navodnog projekta pomirenja da se krivica svali na žrtvu. Kako ja vidim stvari, svačiji nacionalizam je dobar i ultra levičarski, osim srpskog, on je nacionalistički i desni. Važi.

S lokala na global, Krim je Rusija. Zapravo Rusija je sve do Galicije. A NATO pakt je zločinačka organizacija i ako Amerika i Brisel imaju puno pravo da štite svoje interese na Dnjepru, ima i Rusija da ih štiti tamo gde su Rusi. Inače ste imperijalisti, ali oni najcrnji. Palestina ne treba da postoji, jer svetu je baš potrebna još jedna islamistička kenjara, kao da ih već nema dovoljno. A o Izraelu možemo da diskutujemo samo onda kada te super standarde koje primenjujete na njega počnete da primenjujete u procentu 5 na Arape. Inače ste, za mene i moj narativ, najobičniji nacoši i antisemiti koji su se presvukli u anticionizam a uz to ste i rasisti koji misle da su Arapi divljaci koji ne mogu da dobace dalje od kamenovanja svojih žena svezanih u džakove. A kad smo kod žena i pedera i svih manjinskih i ugroženih grupa, redovno ugroženih u Rusiji i gde god da je Zapadu zgodno tog jutra, sve dok iste standarde ne počnete da primenjujete na celu planetu, uključujući i Saudijsku Arabiju i svaku islamističku kenjaru na planeti, za mene ste najobičniji fašisti. A s fašistima ne pregovaram. Eto, takav mi je narativ, da su ljudska prava UNIVERZALNA.

Da li sam vam radikalan / netolerantan / agresivan / nacionalista i šta ti ja znam, dopišite sami? Moguće da jesam. Ali to je samo zato što vam je takav narativ. Moj narativ je da u borbi, rečju i argumentima, protiv ustaštva, briselskog fašizma, islamskog fašizma, istorijskog revizinoizma, i relativizma pojma ljudskih prava, ne možeš nikad da budeš dovoljno radikalan. Šta znači biti radikalan antifašista? To, zapravo, znači ovo – „znaš podjednako si netolerantan kao nacisti koje kritikuješ“. Napasete mi se muda s tim narativom.

Eto otkuda ova promena kod mene nakon posete Izraelu. Na seminaru su bili ljudi koji su, na ovaj ili onaj način, umešani u studije holokausta. Na njemu sam sreo ljude koji rade u muzejima genocida u Južnoj Africi i Vašingtonu a koji nikad nisu čuli za Jasenovac. Za Srebrenicu su svi čuli. Pored mene u kafani su sedeli i ugodno uz meze ustašovali pripadnici Kolindine pratnje. Nazdravljali su „Oluji“, uz bitku kod Staljingrada na strani nacista, najveću hrvatsku povjesnu bitku. Na metar od mene. I, da se navratim na pitanje Kanađanina, osećao sam se kao Jevrejin koji sluša nacoše za susednim stolom kako nazdravljaju Hitleru. Kolinda je, sasvim ugred, uspela da u vremenskom opsegu od svega nekoliko nedelja, položi cveće ustašama u Blajburgu i položi venac u Dvorani sećanja u Yad Vashemu, izraelskom memorijalu holokausta. Pa se vi zapitajte o srpskom narativu. Jer, evo, ja čitam da srpski premijer ima istu genijalnu ideju ko ustaškinja Kolinda Grabar Kitarović – da SVE žrtve ratova u bivšoj Jugoslaviji, imaju svoj Dan sećanja. Ustaškinja Kolinda predlaže, u istom tom narativu, da žrtve hrvatskog genocida i žrtve komunističkog političkog totalitarizma, imaju jedan zajednički spomenik. Jer ustaštvo i komunizam su nekako isto. Dalje, tom logikom, ili tim narativom ako hoćete, svi su žrtve što znači niko nije žrtva, što znači niko nije kriv i, ustaškog genocida nije bilo. Pa neće da može.

Ne pristajem na ćutanje jer je ćutanje, po mom narativu, saučesništvo a postoje stvari u kojima ne želim da saučestvujem. I to što delujem „netolerantno“ i „radikalizovano“ je optička varka jer me posmatrate kroz naočare briselskog neofašističkog, liberalnog neoimperijalnog narativa po kome je nevaspitano fašistima se suprostavljati.

„Nije bitno dal si Srbin, Hrvat, Bošnjak, već kakav si čovek“ – mantra je fejsbuk pacifizma na koju nalećem svakodnevno po forumima i mrežama. Pa pojma nemate koliko se s ovim slažem. Ali, dok se u EU koja se kune u jednakost, multikulturalizam i prava, macolama lupaju ćirilične table a genocid slavi ko državni praznik, izvinite me, al meni je odjednom moje srpsko etničko poreklo bitno. Moji preci nisu imali logore za decu, niti su bacali žive ljude u jame, niti su pravili ogrlice od izvađenih ljudskih očiju, niti su pisali Hitleru da mu se zaklinju na vernost niti su mu slali SS divizije. Nacisti su Beograd bombardovali da bi u njega ko okupatori ušli, u Zagreb su ušetali po ulicama posutim cvećem i uz oduševljene pokliče dobrodošlice. Pa nije dovoljno ni to što ste se izvukli s genocidom već je potrebno da žrtvu pretvorite u krivca. A mene treba da je sramota i ja sam nevaspitan i netolerantan? Jer fašizam je za tolerisanje, inače.

62 thoughts on “NO PASARAN

  1. Prijatelju odlican tekst, stvarno sam odusevljen tvojim recima. Veliki pozdrav za tebe i tvog partnera. Negotin , Srbija.

  2. napusis se ti meni kurca…
    dok ti ladis jajca po belom svetu i švrćkaš se po izraelu, meksiku i vozikas avionom tamo- amo, mi ovde nemamo leba da jedemo.
    Lako je tebi da se pravis kurcevitim srbinom i da dramis kako te jednog prozivaju naciJonalistom a ti ponosno kao priznajes da su u pravu i jednom potezom patetike kupiš sve pileće mozgove da ti lupaju lajkove; lako je da cackas rane koje samo mogu da nas odvedu u jos dublje sukobe sa okolnim drzavama jer ako bi se zbog takvih ratnih aspija i desio ponovni rat na ovim prostorima, mislis da neko misli da bi se ti prvi latio oruzja u ratu koji bi indirektno pomogao da se desi? Jes, boli ga kurac… zbrisao bi prvi u taj isti meksiko ili izrael pa bi nam otuda slao poruke podrske preko blogova i podiazo nam moral vitlajuci patkom po internetu dok bi se mi ovde, opet, borili za goli zivot na koji smo izgubili pravo upravo zbog takvih probisveta koji zbog male patke imaju potrebu da se kurce vise nego sto mogu da se ispruze…
    Napusis se ti ne meni nego nama kurca, i ako ti nije problem ucini srbiji veliku uslugu i ODMAH idi u taj meksiko ili izrael i odjebi odavde… i ti i tvoje horde polupismenih zveckača oružjem…

    Do kvi serete po internetu i prosipate muda moj sin ce morati da frontovima da ispravlja krive patke koje ste vi mrzitleji postavili. Ti si neprijetlj mog deteta i mene, neprijatelj srbije i ljudi….

    Kukavice s malim patkama… to ste vi… pun mi vas je i internet i kurac…

      1. Evo ti jedna od Srbina iz Bosne.
        Jebem li ti prvi red na sahrani u ta usta. Žvaljo jedan žvaljavi.

    1. Гони се бре мајмуне неписмени. Ко теби даје за право да “опрашташ” усташама и свим осталим фашистима њихове злочине над Србима? Шта, твој живот и живот твоје породице су некако важнији од живота побијених Срба? Лицемеру дволични, да је теби неко заклао и силовао породицу курац би тако срао сад. Човек причу голу истину, ово треба цео народ да прочита неких 150 пута заредом док не утуви у главу.

      1. Amin! A Stevan je jedan mali “sraf” koji je davno oglajznuo i neprestano se okrece u mestu! Eh Stevane, Stevane, ako si dovoljno trezan procitaj jos jednom clanak a i ponesto potrazi po internetu, pa, dako ti se malo izbistri u glavi , i shvatis da je lambros u pravu u vezi “srpskog narativa” iz njegovog ugla, koji i sama delim i svima koji me pitaju slicne stvari odgovaram na isti nacin (minus socne reci)!!! Postoji jedna jevrejska knjizica koja se zove Pirkey Avot, i to je sublimirana mudrost najvidjenijih rabina. U toj knjizi ima jedna misao poznatog rabina Hilela koji kaze: ” Ako ja nisam za sebe, a ko ce drugi biti, a opet ako sam samo za sebe, pa sta sam ja? A ako ne sads, pa onda kada?”
        Ako mi cekamo da nam genocidni Hrvati i njihovo “cvijece” kazu da su oni krivi za pogrom Srba u prvom i genocid nad Srbima, Jevrejima i Ciganima u drugom svetskom ratu, ne samo sto nas vec nema u Hrvatskoj i delovima Bosne, nego nas nece biti ni u Srbiji!!!

    2. Ma da jadni i namuceni… veciti mucenici… svi nas mrze a mi jedini direktni potomci singulariteta big benga.
      Kontam da su seseljevi cetnici i druge srpske paravojne formacije po hrvatskoj sadile cvece a arkan tigrove izvodio na ispasu pored Drine…

      Hrvati ubijali Srbe= hrvatska nacija u organizovanoj borbi za satiranje srpstva, svetosavlja i vaskolikog pravosalvlja
      Srbi ubijali Hrvate= “Gde? To i ako je bilo to su izolovani i retki slucajevi koje inace osudjujemo kao profesionalne zrtve svih ratnih sukoba koje smo inicirali”

    3. Pa, Lambrose, napusi mu se kurca, i marni mu malo u doope, vis’ da voli.
      Stevo, imas lepo ime, al ga budala nosi.
      Tvoj siroti sin, nista nece nauciti u zivotu i o zivotu,
      to mi je bednije, nego da gine za otadzbinu.
      Negoo ti ono prastas hrvatima? Ne seri…a koji si tu qratc da se javjas po toj temi?
      Budalo.

    4. “Стевана”, убудуће говори у своје име. То што си неписмен, неук, неваспитан и исфрустриран твој је проблем, а не Алексов, или свих нас, који са задовољством читамо његове колумне. Успут, ако већ немаш шта да једеш, прихвати се неког часног посла и сигурно нећеш бити гладан. Села су нам празна, а хиљаде хектара квалитетне земље чами запарложено. Мани се мржње и паушалних другосрбијанских мудролија. Од тога ти трпеза неће бити пуна.
      Још једном, велики поздрав и хвала Алексу за феноменалан текст!

    5. E bre Sretene a koji ti kurac radiš po internetu,pas mora čovek da odgovori psima oko nas koji i dalje laju i vređaju i sve ono što su oni uradili prepisuju nama ali sva sreća da neznaš šiptarski jer očito i njih iritiramo ,zato bolje da se nisi ni javljao.

  3. bravo care,pusti ove isprane “jugoslavenske” mozgove kojih je tona u Srbiji, zbog takvih i zivimo briselski narativ, je*o ih on u vrh ….

  4. Davno nisam procitao bolji tekst. Napisao si sve ono sto ja nisam umeo, a sve vreme je bilo u meni. Veruj mi, da je vise takvih Srba kao sto si ti, ova zemlja bi bila oaza mira, tolerancije i zdravog nacional-patriotizma. Bili bismo ponosni na ono sto odavno jesmo. Ovako imamo zaboravljene “uspomene” iz ratova i ove nepismene idiote i glupake (pod uslovom da su to uopste Srbi btw) koji samo podrivaju i uvaljuju nas dublje u govna.

    Inace, moj pradeda je zavrsio u Jadovnu. Izbacio je dopisnu kartu iz voza kada su ga odvozili. Neka plemenita dusa je tu kartu nasla i predala u postu, a onda je stigla nama, tj. mojoj baki. Cuvam tu kartu. Na njoj je crnim debelim mastilom precrtan svaki cirilicni naslov stampan na poledjini karte. Bolestina NDHovska, bolesna.
    Evo ga 21. vek, macolom udaraju po cirlici, dok im deca dizu ruke i na TVu vicu “za dom spremni”. Sto dalje, dalje, dalje od njih.

    Hrvatska drzava se oduvek bazirala na fasizmu, sto vrlo aktivno radi i danas. Tacka. Tacno je da tamo ima ljudi koji misle drugacije, koji se ne slazu… ali cute, okrecu glavu, sele se iz tih krajeva ili jednostavno tiho podrzavaju uz uzvike “i vi ste nama…”. Uporno se potencira prica kako su Srbi pravili sranja 90ih, kako je bilo gresaka na “obe strane”. Tim nasim mrljama se non-stop lazno prikriva ili cak izjednacava sve sto ima veze sa njihovom cisto fasistoidnom prirodom i prosloscu. O logorima i monster zlocinima necu trositi reci. Najblaze receno, ako poredimo novo doba, pametna Srbija se stidi SMa, dok Tudjman uveliko ima ulice, biste sa cvecem, a planira se i aerodrom u Zagrebu. To nije slucajan izuzetak manjine, to je stav njihove drzave od 1991. naovamo.
    Poenta price je – da se ne_daj_boze desi nesto poput reprize Drugog svetskog, Veliki Reset, ja znam na cijoj bi strani bila Hrvatska, a na cijoj Srbija. Sa svim ovim nasim debilima i patriJotama koji nas unazadise jedan vek. Znam da bismo bili na strani “pravde”, jer mrzimo nepravdu iz dna duse. Makar u inat nepravdi. I znam da bi se Hrvatska zapalila za neo-fasizam kao suva grana u vatri, jer se pale da budu veci katolici od pape. To im je DNK. Vecinski bi bili na strani zapadnog agresora, zeleno svetlo za sve mlade Tompsone, Tudjmane i ono sto tinja u tim bolesnim glavama. I tu je srz celog problema, a ne da li tamo ima dobrih ljudi koji tako ne misle.

  5. Који је проблем? Шта овде није истина од овога што је човек написао?

  6. Bravo, ovako narativno inspirisano djelo nisam odavno procitao. Dobra strana je da si na tom/tim putovanjima nesto naucio i video, a samim tim sto si otvoren počeo si da dozivljavas katarzu i spoznajes narativni problem onog sto je uradjeno 90 tih. Srebrenica je je bila otvoreni Jasenovac i narativno pitanje je dali je to OK, bilo sa tvoje, moje ili njegove strane.Tu nema lazi , brojenja, več samo spremnost da se ista prihvati i kao takva prozivi.To su bili ljudi ne cveće , ne oblaci, zivi ljudi koji su nestali.(pazi sad nemoj da upadnes u zamku i kazes i drugi su to radili), nastavi dalje da citas otvoren. Zamisli da je nestala citava tvoja familija od 25 clanova i ti sam ostao, ne u borbi več streljani odnekog koje več posle prve trure streljanja mortus pijan i nastavlja da pije jer je nemoguče da normalan covek u dahu ubije 20-50 -100 ljudi i kaze ja sam ovo uradio za pravu stvar.Jel si i dalje otvoren. Ja to nikad nebi mogao ne zato sto nepostoji prava stvar za tako nesto, niti visi cilj več zato sto sam COVEK. JA SAM IZGUBIO TAKO NESTO VELIKO radi malog cilja. Sad se narativno zatvori jer ti zelim puno zdravlja i i jos boljih textova, ovaj je po meni bio los, a po tebe dobar.
    Svako dobro

    1. Da se malo edukujete gospodine, citiraću:

      Aleksander Dorin, autor knjige „Srebrenica – priča o salonskom rasizmu“, švajcarski istraživač, koji se već 15 godina bavi događajima u Srebrenici, tvrdi u jednom intervjuu (sitoaurora.altervista.or/Balkanija54.htm, 12.08.2009): „Posle četrnaest godina istraživanja o događajima u Srebrenici iz 1995. godine, mogu da tvrdim da u toj enklavi nije bilo nikakvog genocida nad muslimanima – mit o masakru nad muslimanima su izmislili umrli muslimanski ratni lider Alija Izetbegović i ondašnji predsednik SAD-a Bil Klinton“. Navodeći da žrtve nisu bili „deca“ već odrasli borci ubijeni u borbama sa vojskom Republike Srpske, što nije čin genocida, on kaže: „U julu 1995, u toku srpskog osvajanja grada, izgubilo je život oko 2.000 muslimana – ne oko 8.000 kako tvrdi muslimanska propagandna mašinerija uz podršku izvesnih zapadnih političara i medija… Da bi mogli da tvrde da je reč o genocidu, a pošto nisu imali dovoljno žrtava da podrže prvobitnu tezu od oko 8.000 ubijenih muslimana, uvrstili su u žrtve Srebrenice i brojne borce bosanskih muslimana koji su poginuli u borbama pre osvajanja Srebrenice i u drugim borbama tokom građanskog rata od 1992. do 1995. U listu navodnih srebreničkih žrtava uvršćena su i imena još živih osoba“.

      Mislim da je svaki komentar suvišan. Sad se narativno pokrijte ušima i ne vređajte nam inteligenciju. Zahvaljujem.

    2. Ako si izgubio 25 clanova porodice, to je samo kazna za sve sto ste radili po okolnim nezasticenim srpskim selima… Tukli po babama i dedama, deci, zenama, a posle pljackali leseve i ranjene… Svi vi nevini muslimani… Krivo mi je sto vas ranije nije stigla kazna… Gledajte da naucite to za buducnost…

  7. Ti si, uprkos svoj svojoj pameti, vjerovatnoj inteligenciji, isti kao i oni sto negiraju bilo kakvo svoje zlodjelo. Ja sam Srbin iz Sarajeva, bio sam tamo tokom rata i da si ti bio sa mnom tamo, e vidio bi kako padaju djeca, bolnice, ljudi u redovima za vodu, a ti se pitaš pa ko to puca s brda. Sačekaj, pa i ja sam Srbin, moj otac, a Srbi nas ubijaju. Četri godine. Bez prestanka, razloga i što mučkije mogu. Hiljadu sto djece. Relativizuj mi i to, molim te, znam da možeš..

    1. Ovako, prvo niko ko je Srbin iz Sarajeva nece imati animozitet prema ovom tekstu. Drugo, vecu glupost ne cuh odavno! Dragi prikriveni nesrecnice koji se predstavljas Srbinom, ti si Srbin koliko je i Hitler bio Srbin (ili ti je mozak ispran bespovratno). Rodjena sam u Sarajevu, skoro svaki podrum je bio muciliste za Srbe, malo se raspitajte koliko je Srba zivelo u Sarajevu pre rata, a koliko sada?! Ubjeni od Srba, jel? Mozda su i Srbi napravili sami Jasenovac i sami sebe mucili? E pa zao mi je ako vam tekst smeta, evo suze mi niz ledja idu od zalosti. Poenta je da istina boli, jbg.

    2. Čim prebrojite i popišete onih 5000 srba iz Sarajeva mučki pobijenih i pobacanih u masovne grobnice i čim obelodanite koliko njih svake godine sahranite u Srebrenici da dostignete zacrtani broj odmah ćemo da relativizujemo oba genocida podjednako. Pizdurino novopoturčena , ti mu ga sad dodješ kao neobošnjak sa lobotomijom.

    3. to su te tvoji muslimani ubijali snajperima, nisi ti nikakav Srbin, jer da jesi i da si ostao u Sarajevu zavrsio bi u kakvom privatnom logoru i bio ubijen na kopanju rovova u prvoj liniji i bio ubijen ili pod muslimanskom puskom. te tvoje price mozes pricati nekom ko ne zna sta se desavalo u Sarajevu.

      1. Pazite, ja od vas ne očekujem ništa bolje, nego to. Naš general je bio Jovo Divjak, i još gomila takvih. Dođite u Sarajevo, danas i provjerite i sami. Da li ima desničarskih udruženja (tipa Dveri), da li ti neko razbija auto, itd. Naravno, vi ste jedna stoka, o kojoj cijeli svijeti već sve zna, još jedino ste vi u mraku. Ja jesam Srbin, kao što je to bio i Branko Ćopić, a vi ste jad i bijeda – iskvareni pripadnici naroda, koji umisljaju junaštvo popločano dječijim kostima. Umrijećete u gluposti i nesreći.

      1. Ne treba, naravno. Ako dođeš da provociraš, onda ćeš tako završiti. A ti, koji nikada kod nas nisi ni bio, ne znaš da turista iz Srbije ima koliko hoćeš. Ceo svet protiv vas, u vašim glavama..

  8. Alex,
    Ono što treba da znaš, a verovatno i znaš, je da se pojedinci koji ti ovde pišu komentare izdaju za Srbe a nisu ni prošli pored Srbina… Oni su stvoreni da šire defetizam u Srpskom narodu…. To je jedna ,,posebna škola,, iz 90` godina , gde se navodno tvoj ,,saplemenik,, stavlja na stranu takozvane ,,pravde,,… I ,,buni,, protiv tvog prosrpskog stava, zbog toga ,,što mu je pravda draža od svega drugog, čak i od Srbije i Sreba…. To su uglavnom hrvati ili muslimani, ili čak i šiptari….. to rade, provalio sam ih …. Te podmukle kuje nemaju svoje slike ni biografije na fejsu, ali zato imaju itekako posebno političko mišljenje, koje je kao što možeš da predpostaviš uvek antisrpsko… Prateća scenografija tih podlaca su : ,, njihova deca koja u budućnosti treba da ginu,, zbog …. ,,porodice,, … ,,pravda i sramota,, zbog srpskog genocida i sl…
    Alex, jedini pravi odgovor je: ,,napušiš mi se kurca,, ili onaj južnosrbijanski prostakluk : ,,se..m ti se u usta,,… i tebi i celoj tvojoj familiji…
    Nemoj da gubiš svoj entuzijazam koji je dragocen… Treba da znaš da i među Srbima ima onih koji bi prodali celu Srbiju za paklu cigareta…. Ima i onih koji su iz dvonacionalih brakova, i koji pokušavaju po svaku cenu da budu i dalje projugoslovenski orjentisani…. kao da je to uopšte više ikada moguće…
    Drugo,
    povodom pitanje onog kanadjanina… Čudi me da jedna takva budala učestvuje na nekom seminaru koji obrađuje tako osetljive teme, a da pri tom nema nikakv kompas u glavi, ili bar neku ,,rezervu,, prema ,,isključivim krivcima,, i ,,isključivim pravednicima,,…
    Takva pitanja, gde dotični pokušavaju , verovatno , da opravdaju svoj antisrpski stav, i svoje ranije aktivnosti… pa sada traže da ih neko ,,informiše,, da im se umiljava i pokuša da otopi njihova sleđena srca… To su budale, ali teške budale… nemoj da gubiš vreme sa takvima… Onaj ko nema mozga ne možeš mu pomoći… a i koj će ti kurac …
    Svakom normalnom i pravednom čoveku na svetu, koji imalo ima obrazovanje i poznaje istoriju, potpuno je jasno gde je , i kakva je prava istina… manipulacijama sa žrtvama u Srbrenici donela je mnogim dobru lovu, a mnogi degenerici sa tom pričom prave karijere…
    Treba da znaš da ćeš i na takvim mestima sreti ljude koji ne mogu da podnesu integritet nekih ljudi, a ukoliko je taj neko Srbin eto dobre prilke da mu se popije krv, na provereni zapadnjački način, sa glupim pitanjima punim skrivene agresije, koja je uperena prtiv tebe Alex, jer si lep, obrazovan, ponosit (ne ohol)…. Njihova pitanja su koplja za tvoje srce i tvoje dostojanstvo… Nikad im nemoj objašnjavati ništa… uputi ih na biblioteke :))) Na uvredu, pogotovu onu lične prirode, treba odgovoriti, i ne treba se praviti da si ,,iznad toga,,… Znaj da ćeš imati u budućnosti mnogo sličnih situacija….
    Super ti je članak… Uvek uživam kad čitam nešto tvoje….
    Tvoj verni čitalac 🙂
    Radmilo

    1. А мене чуди што тебе чуди Канађанин.
      Па знаш ли ти колико њих има који не знају где је Србија?
      Не – знаш ли ти колико њих има који не знају који им је главни град и/или како им се зове председник?
      Ретко ћеш на западу наћи особу која размишља својом главом (не само на западу – види кога годинама уназад, од кад нам је дошла демократија бирамо за власт у Србији. Потписујем: све горе и горе)
      Моје је мишљење да увек, на сваком кораку, када је год могуће, треба ширити истину. Свима причати, износити чињенице.
      Тај Канађанин може, ако није тотално без мозга, бити заинтригиран новим чињеницама (које није могао раније да види), и да почне сам да истражује…

  9. Reblogged this on P R E V R A T and commented:
    Srebrenica je briselsko-vašingtonski narativ pranja nacističke prošlosti Nemačke, Hrvatske i ostalih zapadnih fašista na račun politički nemoćnih Srba. I relativizacije samog pojma genocida, jer ako je Srebrenica genocid, šta je onda ono što su uradili Nemci, Hrvati, Belgijanci i Britanci u ne tako dalekoj prošlosti?

  10. Tri zapažanja u vezi teksta:
    1) zašto se u kontekstu južnoslavenskog zla (javno objavljenog sredinom 20. st., te pri njegovom kraju), kada se govori o organizovanim snagama zla (ustašama, balijama, bjelogardejcima, komitama, pa i domobranima), ne spominju, kao braća im, četnici (kakvi postadoše nakon 1942, 1943)? Srpski autori ovo nekako “elegantno” zaobiđu… evo u ovom tekstu, u inače odličnom filmu B. Malagurskog, “Težina lanaca” (ukucati: Weight of Chains)…
    Moja šira familija (pravoslavni dio) je u Drugom svjetskom ratu teško platila zbog zuluma od strane ustaša, četnika i balija.
    2) genocid u Srebrenici? Jedan od najmjerodavnijih odgovora daje norveški film “Srebrenica — izdani grad” (u kojem su odlučujuću pomoć kod realizacije dala dvojica bosansko-bošnjačkih poznatih novinara). Kako “genocid” kad su žene i djeca otpremljeni na sigurno?!
    3) terminologija pisca članka i nekih komentatora: stalno pominjanje muškog spolnog organa (seksualnost i nacionalizam-šovinizam su tako blizu, podudaraju se, zar ne?) sigurno ne čini autora(e) onoliko uvjerljivim koliko on(i) misli(e) da su! Naprotiv! Od (endemskog) balkanskog primitivizma treba se odmaknuti, i onda progovoriti… pa će tada riječi da djeluju kao Mihaelov mač! Inače…

  11. (sic) Blagosloveni bili oni koji smognu snage da prepoznaju moc raznih narativa nad njima samima i racionalno ih prevazidju.

    Nije lako. Pogotovo onima u direktnom afektu (“ee da su tebi…”). Ali pricati iz afekta nije isto sto i biti u pravu. Samo je “more of the same”, ono sto pokrece pojavu zvanu covecanstvo oduvek.

    Onog dana kad “maltretirana zena” prepozna da dokle god zasniva svoj jebeni narativ na zlostavljacima i tome sto joj se desavalo i desava (“jooj, meni, kako je opsednut mnome, kao da je rodjen mene da bije, kuku si ga meni”… ma da, sestro, samo se ti lozi, niko uooopste ne misli da si kretenka sto su ti puna usta tog debila), bice joj isto govno. Jedini izlaz je da stane, iskulira, uradi sta mora da ima manje fizickih problema od budala, i onda krene da prica neku novu pricu, seti se sta je radila pre nego sto se udala za debila, iskombinuje od toga neku jebeno novu umetnost, znanje, neki kurac, i gleda kako preostale godine da provede uz kvalitetniji seks i zivotni standard in general. Tek tad ima sanse da joj neko kaze “u je vidi sto si riba” (pa makar je drugi zvali kurvom). Zajebano je, doduse, morala bi to potpuno sama, jer nikog nije briga za nju, stavise, treba neko i ve-ce-e da cisti, a koje su sanse da ne bi promenila zanimanje onda kad postane manje istripovana.

    Kako ovo moze da ne bude ocigledno nekome ko toliko gotivi Izrael?

    Preporuceno citanje (jedan od najbitnijih tekstova interneta):
    http://www.prettyfedup.com/pfu/philosophical/whyarepeoplesostupid.htm

  12. Lambrose,koji si ti kralj ! Stvarno ti se divim i uzivam u ama bas svakom tvome tekstu. Vjerujem da ti ovakvi tekstovi oduzimaju mnogo vremena,da tu ima puno,puno nerviranja,i da vjerovatno se cesto pitas da li ima ovo tvoje pisanje svrhe, dopire li to do ljudi,i.znas sta-dopire,sve vise i vise. Sve cesce vidim da te i citiraju,ja kad kog imam priliku. 🙂 Ono sto zelim da ti kazem je da si pravi i originalan, i da ni slucajno ne pomislis da prestanes sa pisanjem. Zivio i ocekujem uskoro novi tekst 🙂

  13.  Трудим се да доста непристрасно гледам на догађаје иза нас, и дошао сам до сличних закључака као и ти.
    Сака част на тексту.
    Срби се морају организовати и писати што више текстова (по могућношћу са “линковима” – везама ка извору информација) и на српском и на енглеском и на другим језицима, или ћемо наставити ка дну све брже…
    Ево један сајт који обећава, судећи по текстовима које сам прочитао до сада:

    http://srpskaistorija.com

    Само не разумем зашто ти (и доста људи који хвале твој текст) пишеш латиницом?
    То је још један корак ближе поразу.
    Како ти је писао деда, отац?

    А уопште није тешко наместити и латиницу (за куцање линкова нпр) и ћирилицу (за све остало) и мењати (на Виндоусу) са Алт+Шифт.

    —- ОСВЕСТИМО СЕ—-

    http://srpskaistorija.com
    http://srbin.info
    http://nspm.rs
    http://standard.rs
    http://www.teleprompter.rs
    http://srb.fondsk.ru/
    http://www.istinomer.rs/

  14. Иако се декларишем као социјалиста утописта, то не мора да значи да сам НВО плаћеник. Сад, кад сам задовољио несрећнике који толико инсистирају на ћирилици, могу и ја да се вратим латиници – на крају крајева, поносан сам на чињеницу да познајем два писма. Сви они који кажу супротно нису ни мало другачији од вуковарских Хрвата који лупају плоче на управним зградама.
    Elem, moram se složiti sa velikom većinom napisanog. Fakat je da koren mržnje između Hrvata i Srba potiče negde iz vojne krajine i slučajno nam je nametnut od strane tadašnjih vladara monarhije. Jbg, nisu hteli – jednostavno su im bili preko potrebni srpski dobrovoljci (dođoši) kako bi se odbranili od Osmanlija. Zato su, kao dođoši (i nevernici) dobili povlašćeniji položaj od već nastanjenih Hrvata. Svakome bi to zasmetalo, pogotovo računajući na nivo pismenosti nesrećnog naroda pre 300 i kusur godina. Mada, ni danas nismo puno pismeniji, nažalost. Bošnjake neću ni da pominjem. Šta će muslimanska država u srcu Evrope? Pametnom dovoljno.
    No, da ne tupim previše; slažem se sa većinom – kao što rekoh. Činjenica je, međutim da će muslimanske države (islamističke kenjare kako ih autor imenuje) će nastaviti da niču, a ako ijedna od njih zaslužuje da se nađe na karti sveta, to je Palestina. Izrael sprovodi tihi i konstantni genocid nad nesrećnim palestinskim narodom (sa kojim Srbi mogu da izvuku paralelu, čak iako su nepismeni) pod dobro poznatim izgovorima koji se menjaju svakih par decenija. Sada se to zove terorizam, ali šta je bilo šezdesetih i sedamdesetih, na primer? Zašto Nemci ne dozvole Turcima da stvore državu unutar granica Nemačke? Ima ih više nego Jevreja u Izraelu. Ispada kao da su Palestinci primili nesrećne Jevreje nakon nemačkog genocida (jer je holokaust holivudski termin), a ovi im, bugarskom metodom, zabili nož u leđa.
    No, ode Nidžo zarađivat za kruva. Potrošio sam finih sat vremena na ovo, ali nije mi žao.

  15. Постоји врло једноставан WP плаг-ин који из ћирилице пебацује текст у латиницу.
    У ствари, постоји их пар:
    https://www.google.com/search?q=wordpress+plugin+latin+cyrillic&ie=utf-8&oe=utf-8
    У горњем (чини ми се) десном углу можеш бирати језик и писмо на коме желиш да читаш.
    Фора је у томе да (још) не постоји плаг-ин који из латинице пребацује екст у ћирилицу (јер је латиницом писан и “КОД” – који се преплиће са унесеним текстом, и онда плаг ин не може на једноставан начин да “преведе” сва слова и све речи са латинице на ћирилицу (морала би да постоји баа израза које треба игнорисати, и доста компликованији код). На жалост, тога се још ни један “ИТ специјалиста” није ухватио до сада…
    Закључак: ако блогујеш на ћирилици – уз пар кликова добијаш исти текст на латиници. Ако блогујеш на латиници – мораш се доса помучити да текст пребациш у ћирилицу (ни то није случајно.)

    Још једном – свака част на одличном тексту и надам се да овај мој пост нећеш схватити као офф-овање већ као предлог и савет како да твој труд има још већи утицај…

    —- ОСВЕСТИМО СЕ—-

    http://srpskaistorija.com
    http://srbin.info
    http://nspm.rs
    http://standard.rs
    http://www.teleprompter.rs
    http://srb.fondsk.ru/
    http://www.istinomer.rs/

  16. Hvala ti. Po prvi put,posle mnogo godina, sam ponosna sto sam Srpkinja. Ti si me ucinio ponosnom. Steta sto nam ovu jadnu i napacenu zemlju ne vodi neko poput tebe. Neko ko poima, razume srcem i voli svoj narod. Saljem ti puno pozdrava i zelim ti puno uspeha u daljem radu.

  17. Добар текст Александре. Мислим да сам био на истом семинару, било је сличних проблема, наравно. Али су Јевреји били на српској страни. Један од највећих стручњака за холокауст Јехуда Бауер је остављен за последњи дан, када се говорило и о геноцидима након Холокауста. Питали смо га: зашто се једни злочини у ратовима деведесетих на Балкану називају геноцидом, а други слични или већи злочини не. Он је рекао: У том рату није једна група уништила другу, већ су три групе међусобно покушавале да се униште. Боље би било говорити о сукобу него о геноциду. То ми делује као објективан наратив.

    1. Dragi Ivane, ipak je Hrist Isus malo prejak za “Oluju”… mislim, da se On bavi takvim nepodobštinama, igricama nedorasle djece… Po mome skromnom mnijenju, dragi je Allah (ili mjesečev Elohim, Hristov podređeni) upriličio dotičnu nepogodu… jer je on odgovoran za (s)provođenje starog zavjeta (“oko za oko, zub za zub”); a hrvatići, baš ko i srpčići… nisu još položili niti ispite iz prvih razreda škole starog zavjeta, pa su, kao takvi, i mogli iznjedriti svoju zrcalnu (pa)sliku — ustaštvo i četništvo! (A, ostala ih južnoslavenska bratija ustrajno slijedi, iako s velikim zaostatkom što se tiče zla, zločina… mislim na slovenčiće-bjelogardejce, bošnjake-balije…) ::))

      1. Cetnici i ustase NISU isto. Cetnici nisu imali logore, kamoli logore za decu, nit su sprovodili genocid nad bilo kim. Mislim, Krvati bi voleli da jesu istu, d anjima bude lakse, ali nisu. Cak i nacisti deluju civilizovanije u odnosu na Krvate i ustase. Tek su cetnici za njih humanizam i renesansa

  18. Драги Александре, прочитала сам неколико Ваших текстова и не могу чуду да се начудим да у данашњој Србији постоји једно такво мислеће биће. Браво и свака Вам част!
    У некој нормалној, просрпској влади, били бисте фантастичан министар спољних послова :).

    Свако добро и срећно у даљем раду :).

  19. Bravo, bravo, bravo!

    Kao Srpkinja i bivša Sarajka (koja je ostala zatočena u svom stanu u Alijinom dijelu Sarajeva tokom cijelog rata) a i jednostavno čovjek – ne mogu da se ne složim sa svim što je rečeno.
    Nije lako njima nositi se sa takvim strašnim i prestrašnim naslijeđem, pa se zato često neki predstavljaju kao Srbi i komentarišu, a jasno je da to nisu. Vidim ih i ovde, ne treba na to obraćati pažnju.
    Lažnim predstavljanjem kao iz neke astralne projekcije sami sebi opraštaju, a iz potisnutog znanja o odgovornosti i strašnom grijehu počinjenom u više navrata i ogromnog kompleksa prema Srbima traže stalno u nama neku krivicu. I kao djeca uhvaćena u nekom nestašluku ponavljaju: “Nisam ja – on je!”
    BTW, nije tokom rata bilo samo jedno Sarajevo, to mnogi zanemaruju. Bila su dva Sarajeva i na obje strane su ginuli civili pa i djeca. Samo što se o onom drugom srpskom dijelu grada ne govori i što srpski dio grada nije pucao sam na sebe. Nemamo mi tu mudžahedinsku samoubilačku crtu kao ni zaklanjanje iza djece i žena. ZATO nisu Srbi uzeli cijelo Sarajevo. Ne mogu da kažem ušli u Sarajevo, jer bi pravilno bilo reći – vratili se. Zato što Alija nije dao ni djeci ni ženama ni starima ni bolesnima da napuste grad. Zbog svih nas koji smo od Alije držani kao taoci – Srbi nisu zauzeli grad pod njegovom kontrolom. A oduvijek je poznato da su mogli.
    I interesantno je i nadasve tužno, koliko svi sa tim narativom i Hrvati i tzv “Bošnjaci” najviše štete sebi i svojoj djeci. Evo i u svjetlu najnovijih događaja ovih dana, kad se u Sarajevskim udžbenicima piše da su Srbi genocidni narod, a taj narod živi od njih tek nekoliko kilometara ili čak samo metara i sigurno će se sretati i da nije fejsa i interneta. Šta li misle? Kakvu budućnost svojoj djeci grade?
    O Hrvatskoj da ni ne počinjem…
    Sramota me je koliko sam u životu bila do sada naivna da me svaka nesreća iznenadi, ali ovo ljeto u tom našem regionu izgleda gore nego ono prije prošlog rata…

Leave a Reply

